Werkwijze voor een beurstraining

1.   Contact 

We plannen een Zoom-call in voor een intake. Hierin bespreken we het omzetdoel dat je met jullie beursdeelname wil halen. We gaan na wat er voor voor nodig is om dat doel te halen en op welke manier je het beste de beursgesprekken aanpakt. Ook bespreken we hoe jullie na de beurs de geïnteresseerde stand-bezoekers opvolgen. En we bepalen natuurlijk wanneer jullie de training willen krijgen.

2.  Beurstraining 

Op de trainingsdag (die ook online kan plaatsvinden) krijgt het stand-team tools en gesprekstechnieken aangereikt om snel te kunnen filteren en zoveel mogelijk interesse op te wekken bij de mensen die jullie stand bezoeken.

3.  Evaluatie

Wanneer de vakbeurs achter de rug is, gaan we na wat goed gelukt is en evt. wat jullie een volgende keer anders kunnen doen. Ook bespreken we de voortgang van het opvolgen en jullie vragen daarover.

 

Werkwijze voor geschreven content

1.   Contact

Je belt 06 – 47 11 96 33 of je stuurt een mailtje naar info@ckomma.nl. We bespreken je vraag en na jouw akkoord met mijn voorstel, prikken we een datum voor een interview.

 

2   Interview

Je krijgt dus eerst een interview. Bij dit vraaggesprek gaan we o.a. samen na wie je doelgroep is, wie je ideale klanten zijn en welk probleem je voor hen oplost.

 

Lost jouw bedrijf of dienst niet zo zeer een probleem op, maar voorziet het in een behoefte? Dan is het belangrijk dat we goed vaststellen in welke behoefte je precies voorziet. De Piramide van Maslow slepen we er dan bij.

 

Verder bespreken we punten als: wat je zo te gek vindt aan je bedrijf of dienst, gewenst imago, USP’s, klantvoordelen, Why, enz.

 

4.   Tekstschrijven

Vervolgens werk ik deze punten uit en schrijf ik de content. Wees je ervan bewust dat ik bij het schrijven je doelgroep voor ogen houd.

 

Werk je met een reclame-, marketing-, of communicatiebureau?

Dan is bovenstaande meestal al uitgekristalliseerd en hoeft het bureau mij alleen nog te briefen. In dit geval hebben het bureau en ik waarschijnlijk al contact met elkaar gehad en kijk je nu vooral op mijn site om te zien wat voor vlees je in de kuip hebt.

 

4.   Correctierondes

Je hebt recht op 2 correctierondes waarbij jij of het marketingbureau kunt aangeven wat eventueel anders kan.

 

5.   Klaar

Je ontvangt de definitieve versie. Jij, de webbouwer of het marketingbureau kan de teksten zo in het CMS-systeem plaatsen.